عضویت در سایت

فراپلیمر شریف

ساخت مواد بر پایه PLA با قابلیت شکل‌دهی گرمایی توسط شرکت Röhm

فیلم با قابلیت شکل‌دهی گرمایی (Thermoformable) الزامات ایالات متحده، اتحادیه اروپا و چین را برای بسته‌بندی مواد غذایی برآورده می‌کند.

متخصص متاکریلات Röhm اعلام کرد که در حال ساخت فیلم‌های با قابلیت شکل‌دهی گرمایی با استفاده از مواد خام تجدیدپذیر است. این محصول جدید با نام موقت Europlex Film LJ 21123/123 یک محصول بر پایه PLA، شفاف، براق و پایدار است. Röhm بیان کرد: این فیلم بر خلاف بسیاری از فیلم‌های بر پایه PLA در دو راستا کشیده نشده است بنابراین می‌توان از آن‌ها در فرآیندهای شکل‌دهی گرمایی استفاده کرد. تأمین‌کننده مواد دارای دفتر مرکزی جهانی در Darmstadt آلمان اضافه کرد: مواد اولیه انتشار پایینی از CO2 را ایجاد می‌کنند و فیلم را به جای‌گزینی سازگارتر نسبت به محصولات مبتنی بر نفت تبدیل می‌کند. این ماده جدید به تعهد Röhm جهت دست‌یابی به تولیدی در شرایط انتشار گازهای گل‌خانه نزدیک به صفر تا سال 2050 کمک می‌کند. این شرکت قصد دارد از طریق ساخت محصولات و فناوری‌های پایدار و همچنین کربن‌زدایی از مواد خام به این هدف برسد. Europlex Film LJ 21123/123 از PLA قابل کمپوست تأیید شده تشکیل شده است که الزامات کمپوست‌سازی صنعتی را مطابق استانداردهای ASTM D6400 و EN13432 برآورده می‌کند. Röhm ویژگی‌های فیلم را به شرح زیر ارائه کرد:

·        مبتنی بر زیست و قابل کمپوست به صورت صنعتی

·        قابلیت شکل‌دهی حرارتی در دمای 55 درجه سلسیوس

·        بسیار شفاف با عبور نور بیش از 92%

·        استحکام کششی و انعطاف‌پذیری بالا

·        مناسب برای مُهرزنی و برش

·        قابل چاپ

این ماده الزامات بسته‌بندی مواد غذایی در اتحادیه اروپا (EU Regulation 10/2011)، ایالات متحده (FDA 21 CFR) و چین (GB 9685-2016) را برآورده می‌کند. کاربردهای بالقوه شامل پنجره روی بسته‌بندی مقوایی یا بسته‌بندی‌های که به لحاظ زییابی نیاز به شکل‌دهی گرمایی دارند. این فیلم همچنین برای تولید فیلم‌های تزئینی جهت فرآیندهای تزئین درون قالب یا محصولات چاپی مانند صفحات (پانل) گرافیکی مناسب است. Herbert Groothues رئیس توسعه فیلم و اکستروژن تأکید کرد: تجربه ما در اکستروژن فیلم ما را قادر می‌سازد تا فیلم‌های PLA با کیفیت نوری بالا تولید کنیم. مواد خام از نیشکر اصلاح ژنتیکی نشده گرفته شده است که تأمین‌کننده آن سیستم مدیریت محیط زیست را مطابق با استاندارد ISO 14001:2015 اجرا کرده است که توسط Bonsucro انجمن تولیدکنندگان و پردازش‌گران نیشکر تأیید شده است. همچنین بر روی استانداردهای شناخته شده جهانی در راستای پایداری اجتماعی، اکولوژیکی و اقتصادی توافق کرده‌اند.

در صورت درخواست، نمونه‌های فیلم را می‌توان در ضخامت 53 تا 500 میکرون و عرض 200 میلی‌متر تهیه کرد. دیتاشیت با مشخصات فنی و تأییده‌ها نیز در صورت درخواست موجود است.

منبع:

https://www.plasticstoday.com/packaging/rhm-develops-thermoformable-pla-based-material

ارسال نظر