عضویت در سایت

فراپلیمر شریف

عرضه گریدهای پلی‌فتال‌آمید (PPA) توسط شرکت Solvay برای حمایت از نوآوری پایدار به منظور قابلیت تحرک الکتریکی

اخیراً راه‌ حل‌های PPA توسعه یافته برای موتورهای الکتریکی ولتاژ بالا و شینه‌های (باس‌بار، Busbar) جریان اصلی معکوس‌کننده و اجزای مستعد دیگر در الکترونیک قدرت طراحی می‌شود.

نسل جدیدی از مواد پلی‌فتال‌آمید Amodel (PPA) از Solvay نیازهای بالای عمل‌کرد و پایداری را برای کاربردهای الکتریکی و الکترونیکی پیشرفته به منظور قابلیت تحرک الکتریکی هدف قرار می‌دهد.

در محدوده Supreme، ماده Amodel PPA AE 9933 و AE 9950 برای موتور الکتریکی و باسبارهای معکوس‌کننده که در ولتاژ 800 ولت و بالاتر کار می‌کنند، طراحی شده اند. آن‌ها رتبه‌بندی‌های شاخص ردیابی مقایسه‌ای (CTI) برگزیده در نوع خود را با مقاومت شوک چرخه حرارتی بالا  از 40- تا 150 درجه سانتی‌گراد ترکیب می‌کنند. آن‌ها همچنین CTI خود را در طول زمان حتی پس از قرار گرفتن موقت در دمای اوج بیش از 150 درجه سانتی‌گراد حفظ می‌کنند.

Amodel Bios HFFR R1-133 و HFFR R1-145 جدید بدون هالوژن، بازدارنده شعله با روند رو به رشد یک‌پارچه‌سازی موتورهای الکتریکی، الکترونیک قدرت و گیربکس در یک سیستم محرک الکتریکی، تلفیقی واحد روبرو می‌شوند. با CTI > 600 ولت، مقاومت در برابر حرارت بیش‌تر از 120 درجه سانتی‌گراد و پایداری ابعادی عالی، این گریدها طراحی سیستم‌های بسیار فشرده را با استفاده از اجزای کوچک شده امکان‌پذیر می‌کنند. افزون بر این، آن‌ها رتبه‌بندی اشتعال‌پذیری UL94 V0 را بدون نیاز به بازدارنده‌های شعله هالوژنه ارائه می‌دهند. علاوه بر رسیدگی به نگرانی‌های ایمنی در رخ‌داد نوسان حرارتی کنترل‌نشده، فرمولاسیون بدون هالوژن نیز خطر خوردگی الکترونیکی را به حداقل می‌رساند.

ضمناً Solvay ، Amodel Bios AE R1-133 را ارائه می‌دهد، یک گرید الکترونیک سازگار (electro-friendly) که به طور خاص برای اتصال‌دهنده‌های داده‌های نصب شده روی سطح ساخته شده است که می‌توانند بدون ایجاد تاول، لحیم شوند. در مقایسه با PPA استاندارد، مقاومت ضربه بیش‌تر و استحکام خط جوش مواد به طراحان برای کاهش بیش‌تر ضخامت دیواره رابط‌ها این امکان می‌دهد در حالی که تا 50% در ردپای روی برد چاپی صرفه‌جویی کنند و فضای بیش‌تری را برای سایر دستگاه‌های الکترونیکی ارائه می‌دهد.

“Amodel Supreme و Bios در میان طراحان سیستم‌های پیشرانه الکتریکی، از جمله موتورهای الکتریکی، الکترونیک قدرت و پمپ‌های خنک‌کننده الکترونیکی، علاقه زیادی به خود جلب می‌کنند. برایان بالنو، رئیس بازاریابی، خودرو، در Solvay Specialty Polymers می‌گوید، فراتر از ارزش افزوده با بهبود عمل‌کرد حرارتی و الکتریکی قطعات با قابلیت تحرک الکتریکی (e-mobility) در این سیستم‌ها، افزودنی‌های جدید به خانواده پلیمرهای Amodel به طور گسترده‌تری مورد توجه قرار می‌گیرند زیرا تولیدکنندگان به دنبال رسیدن به اهداف بلندپروازانه پایداری هستند.”

Amodel PPA Supreme در حال حاضر  PPA حرارتی و الکتریکی با بالاترین عمل‌کرد در بازار در نظر گرفته می‌شود، در حالی که Amodel PPA Bios ساختار مولکولی با زنجیره بلند تا حدودی زیستی با بالاترین دمای انتقال شیشه‌ای (Tg) و همچنین کم‌ترین پتانسیل گرمایش جهانی (GWP) در مقایسه با PPAهای زنجیره بلند با منبع زیستی فعلی را ارائه می‌دهد.

Solvay ردپای CO2  در Amodel PPA را از سال 2013 تا 305 کاهش داده است و از 100% انرژی تجدیدپذیر در تولید PPA در کارخانه تولید جهانی خود در Augusta، GA استفاده می کند.

لینک خبر:

https://www.plasticstoday.com/automotive-and-mobility/solvay-launches-ppa-grades-support-sustainable-innovation-e-mobility

ارسال نظر