عضویت در سایت

فراپلیمر شریف

رشد چشم‌گیر گریدهای پلی‌استال با لغزش بالا (High-Sliding) برای چرخ‌دنده‌ها و بلبرینگ‌ها

Polyplastics رشد بالا مربوط به پلی‌استال در بازارهای چرخ‌دنده‌ و بلبرینگ گزارش می‌دهد

سفتی و استحکام و بالا در محدوده دمایی 60 تا 80 درجه سانتی‌گراد از جمله ویژگی‌هایی هستند که در چنین کاربردهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Polyplastics ژاپن (مستقر در بیرون از Farmington Hills، MI، در ایالات متحده) تقاضای جهانی زیادی را برای گریدهای با لغزش بالا (high-sliding) پلی‌استال Duracon خود؛ رزین (POM; polyoxymethylene)، که بر پایه فناوری پیش‌روی کاهش سر و صدا شرکت هستند، گزارش می‌دهد. این مواد به ویژه چرخ‌دنده‌های برای روغن‌های پلاستیکی و یاتاقان برای صوتی-تصویری، سیستم‌های اتوماسیون اداری، لوازم خانگی و اجزای سازنده خودرو طراحی می‌شوند.

POM به دلیل به سر و صدای کم و سفتی بالا، در میان سایر ویژگی‌ها به طور گسترده‌ای در بازارهای تجهیز اتوماسیون اداری و خودرو استفاده می‌شود.

Duracon POM حدود 60% از سهام بازار رزین POM ژاپن و تقریباً 30% از بازار جهانی را مطابق Polyplastics در اختیار دارد. گریدهای کاهش سر و صدا تقریباً 6% از کل حجم فروش Duracon POM را شامل می‌شود.

در بین رزین‌های متبلور شده، POM در بیش‌تر کاربردهای چرخ‌دنده‌ای به جای رزین‌های مانند PA و PBT به دلیل استحکام و سفتی بالاتر در محدوده دمایی 60 تا 80 درجه سانتی‌گراد (140 درجه فارنهایت تا 176 درجه فارنهایت) استفاده می‌شود، که برای اتوماسیون اداری و برنامه‌های کاربردی خودرو متداول است.

خط Polyplastic متعلق به گریدهای با لغزش بالا (high sliding) شامل Duracon POM NW-02 است، یک ماده همه منظوره با مزایای هر دو گرید از گونه‌های آلیاژی و غیر آلیاژی پلی‌اتیلن (PE ) می‌باشد. این ماده در بین گریدهای با لغزش بالای مناسب (high sliding) پرفروش‌ترین ماده برای شرایط و کاربردهای مختلف است و در بسیاری از صنایع از جمله اتوماسیون اداری و خودرو استفاده می‌شود.

Duracon POM SW-01 یک گرید از گونه آلیاژی است که برای شرایط لغزش (sliding) با فشار بالا مناسب است. این ماده در صنعت خودرو برای اجزای سازنده مانند بلبرینگ و بادامک که نیازهای آن‌ها را نمی‌توان با گریدهای معمولی کاهش سر و صدا پر کرد، برنده موفقیت شده است.

Duracon POM LW-02 یک گرید از نوع غیر آلیاژی است که اخیراً برای برآوردن الزامات سخت‌گیرانه سازندگان تجهیزات و جزء سازنده اتوماسیون اداری (OA) در زمینه سایش، خستگی و سر و صدا ساخته شده است.

LW-02 برای چرخ‌دنده‌های اتوماسیون اداری مناسب است که مواد جفت شونده آن‌ها اغلب رزین‌های پُرنشده مانند اکریلونیتریل-بوتادین-استایرن (ABS) و پلی‌استایرن با قدرت ضربه بالا (HIPS) می‌باشد. این ماده در بازار اتوماسیون اداری ژاپن رشد فروش زیادی را تجربه می‌کند.

Duracon POM JW-03 یک گرید از نوع غیر آلیاژی است که برای دقت ابعاد چرخ‌دنده بهبودیافته، ساخته می‌شود.


لینک خبر:

https://www.plasticstoday.com/materials/polyplastics-reports-strong-growth-polyacetal-gear-and-bearing-markets


Polyplastics  اظهار می‌کند گریدهای کاهش سر و صدای Duracon هم‌زمان نقش‌های زیادی را ایفا می‌کنند که به نظر می‌رسد DuPont آماده است تا از ترموپلاستیک‌های مهندسی خود فاصله بگیرد.

تقاضای چشم‌گیر جهانی برای گریدهای high-sliding رزین Duracon polyxymethylene (POM)/acetal  گزارش می‌شود که بر اساس یک فناوری گزارش شده پیشرو کاهش سر و صدا ساخته شده توسط Polyplastics هستند (دفتر ایالات متحده در Farmington Hills، Mich). این مواد مخصوص چرخ‌دنده‌‌های پلاستیکی و یاتاقان برای استفاده در تجهیزات صوتی و تصویری، سیستم‌های اتوماسیون اداری، لوازم خانگی و قطعات خودرو طراحی می‌شوند.

Polyplastics خاطرنشان می‌کند که در بین رزین های متبلور، به دلیل استحکام و سفتی فوق العاده آن در محدوده دمایی 60 تا 80 درجه سانتیگراد (140 درجه فارنهایت تا 176 درجه فارنهایت)، که برای اتوماسیون اداری و کاربردهای خودرو معمول است، استال در حال حاضر در اکثر کاربردهای چرخ‌دنده‌ای به جای رزین‌هایی مانند نایلون و PBT استفاده می‌شود.

به گفته این شرکت،Duracon POM  آن حدود 60% سهم از بازار رزین POM ژاپن و تقریباً 30% از بازار جهانی را در اختیار دارد. (BASF و Kolon کره تلاش خود را برای سرمایه‌گذاری جدید مشترک 50:50 انجام می‌دهند). گریدهای کاهش سر و صدا تقریباً 6 % از کل حجم فروش Duracon POM را شامل می‌شوند.

خطوط گریدهای Duracon POM با لغزش بالای (high-sliding) این شرکت شامل NW-02، یک ماده همه منظوره با هر دو مزیت گریدهای پلی‌اتیلن نوع آلیاژی و غیر آلیاژی (PE-alloy and non-alloy type) می‌باشد. این ماده، پرفروش‌ترین ماده در بین گریدهای high-sliding مناسب برای شرایط و کاربردهای مختلف است و در بسیاری از صنایع از جمله اتوماسیون اداری و خودرو استفاده می‌شود.

در همین حال، SW-01  یک گرید از نوع آلیاژی است که برای شرایط لغزش با فشار بالا مناسب است. در بخش خودرو برای چنین اجزای سازنده نظیر بلبرینگ و بادامک ثابت شده است که الزامات آن‌ها را نمی‌توان با گریدهای معمولی کاهش سر و صدا برآورده کرد. گرید LW-02 یک گرید از نوع غیر آلیاژی است که اخیراً برای برآورده کردن الزامات سخت‌گیرانه سازندگان اجزای سازنده و تجهیزات اتوماسیون اداری (OA) در زمینه سایش، خستگی و سر و صدا ساخته شد. این ماده مناسب چرخ‌دنده‌های OA می باشد که مواد جفت شونده آن‌ها اغلب رزین‌های پر نشده مانند ABS و HIPS است. این ماده در بازار سیستم عامل ژاپن رشد شدیدی را تجربه می‌کند. در نهایت، گرید JW-03 گرید نوع غیر آلیاژی دیگری است که برای دقت ابعاد چرخ‌دنده بهبودیافته ساخته شد.

لازم به ذکر است که با توجه به همه این دلایل، احتمالاً فرصت‌های بیشتری برای تولیدکنندگان POM/acetal  مانند Polyplastics،Celanese  و BASF برای گسترش دسترسی جهانی آن‌ها وجود خواهد داشت. این، به عنوان شرکت جدید تحت نظارت Dow به DowDuPont Materials Science Division، Midland، Mich که به تازگی در 1 سپتامبر به یک شخص حقوقی تبدیل شده است.

Doug Smock، ویراستار Veteran industry، گزارش داد که موجودیت جدید بر سه مولکول متمرکز می‌شود: اتیلن، پروپیلن و سیلیکون. مواد شیمیایی اصلی DuPont Performance Plastic عبارتند از نایلون، پلی استال و پلی استر از نوع PBT. همان طور که Smock در 1 سپتامبر گزارش داد، “جالب خواهد بود که ببینیم مهندسی و پلاستیک‌های تجدیدپذیر DuPont چقدر خوب با DowDupont Materials Science Division  مطابقت دارند. برنامه‌ریزی شده است که حداکثر تا مارس 2019 به عنوان یک شرکت مستقل راه اندازی شود.”


لینک خبر:

https://www.ptonline.com/blog/post/strong-growth-for-high-sliding-polyacetal-grades-for-gears-bearings

ارسال نظر