عضویت در سایت

فراپلیمر شریف

صادرات ماشین آلات صنعت پلاستیک ایتالیا در سال 2019

افزایش صادرات ماشین آلات صنعت پلاستیک ایتالیا در سال 2019 به آسیا، هند و ایالات متحده آمریکا!

کاهش صادرات ماشین آلات صنعت پلاستیک ایتالیا در سال 2019 به اروپا!

 

بخش ماشین‌آلات ایتالیا برای اولین بار در 8 سال اخیر روند کاهشی داشت. آمار شرکت تجاری Amaplast یک کاهش 6% را در هر دو بخش تولید و صادرات نشان می‌دهد. هم‌زمان، واردات ماشین آلات نزدیک به 9% درصد کاهش داشت و بازار داخلی نیز انقباضی 8% را تجربه کرد.

شرکت Amaplast چندین عامل را در این کاهش مؤثر دانسته است که شامل تولیدات صنعتی کم و مصرف پایین داخلی، و نیز عوامل بین المللی از جمله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و افزایش تنش بین ایالات متحده آمریکا و چین می‌شود. این شرکت نیز افزود رکود در سال 2019 قبل از همه‌گیری ویروس کرونا رخ داده است. ایتالیا نخستین کشور اروپایی بود که تحت تأثیر همه گیری کرونا ویروس قرار گرفت.

Amaplast  معتقد است “این بی‌ثباتی اقتصادی باعث رکود در سرمایه‌گذاری‌ها شده است- به طوری که محرک‌های صنعت 4.0 (زیرمجموعه انقلاب صنعتی چهارم) کارایی خود را از دست داده اند- که این به معنی کاهش واردات و دگرگونی‌هایی در پویایی صادرات است.

تولید ماشین آلات بیش از 6% کاهش داشته و به رقم 4.4 میلیارد یورو رسیده است. علاوه بر کاهش تقاضا در زمینه دستگاهی، مصرف مواد اولیه در صنعت پلاستیک ایتالیا هم کاهشی چشم‌گیر داشت.  1% کاهش تقریباً معادل 5.7 میلیون تن! طبق گفته Amaplast این موضوع  می‌تواند به پویش‌های “بدون پلاستیک” و بخش‌نامه علیه استفاده از مواد یک بار مصرف منجر شود.

صادرات کل اندکی بیش از 3 میلیارد یورو بوده که کاهشی 6% را نشان می‌دهد. به طور کلی صادرات به اروپا کاهش و به آسیا افزایش داشته است. برای مثال، میزان فروش به آلمان 22% (حدود 362 میلیون یورو)، به لهستان 7% و به فرانسه 14% کم شده است. این در حالی است که صادرات به چین 31% (بیش از 150 میلیون یورو) و به هند 14% (بیش از 93 میلیون یورو) افزایش یافت. هم چنین، میزان فروش به ایالات متحده افزایش حدود 8% را نشان می‌دهد. در مجموع، صادرات اکسترودر 4% کاهش داشته است.

Amaplast خاطر نشان کرد که شرکت‌های آلمانی تولید کننده دستگاه‌های صنعت پلاستیک نتایج مشابهی را در سال 2019 به ثبت رسانده‌اند که کاهش 6% در تولید، 5% در واردات، و 7% در صادرات را شامل می‌شود.

Amaplast  افزود با وجود آن که صنعت پلاستیک ایتالیا به فعالیت خود ادامه داده است، سفارشات کاهش یافته و میزان بازدهی تحت تأثیر قرار گرفته است.

n

 

منبع خبر: www.amaplast.org

 

همراهان عزیز می‌توانند جهت برقرای ارتباطات دوسویه، انتقال سوالات، نظرات و پیشنهادات سازنده خود از طریق پست الکترونیک زیر ما را یاری فرمایند.

 

ارسال نظر